Zezwolenie na pracę typ A
Zezwolenie na pracę cudzoziemca typu A – komu jest potrzebne?
W polskich firmach coraz częściej zatrudnia się specjalistów mających obywatelstwo inne niż polskie. To sposób na znalezienie wykwalifikowanych pracowników, których brakuje na rodzimym rynku pracy. Aby jednak cudzoziemiec mógł pracować w Polsce legalnie, konieczne jest załatwienie wielu formalności. Są one różne, w zależności od rodzaju wykonywanej pracy, struktury przedsiębiorstwa, czy obywatelstwa cudzoziemca.
Zezwolenie typ A jest niezbędne, jeśli chcesz zatrudnić na umowę cudzoziemca spoza Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii. Warunkiem, który musi zostać spełniony, jest praca na terytorium Polski u przedsiębiorcy, którego:
- siedziba,
- miejsce zamieszkania,
- oddział,
- zakład,
lub inna forma zorganizowanej działalności gospodarczej znajduje się na terytorium Polski.

Pamiętaj, że zezwolenie na pracę cudzoziemca typu A jest wydawane dla konkretnego pracownika, na określone stanowisko i ściśle ustalone warunki zatrudnienia.
Jeśli więc chcesz:
- zatrudnić innego cudzoziemca na to samo stanowisko i na tych samych warunkach lub
- zmienić warunki pracy (np. rodzaj umowy, stanowisko pracy, najniższe możliwe wynagrodzenie, wymiar czasu pracy) zatrudnionemu cudzoziemcowi,
musisz złożyć nowy wniosek o zezwolenie na pracę typu A.
Zatrudniasz do pracy na terenie Śląska lub podejmujesz pracę w województwie śląskim? Zgłoś się do nas i zrzuć z siebie ciężar dopełniania formalności!
Jak załatwić zezwolenie od wojewody typu A?
Obowiązek wystąpienia o zezwolenie na pracę cudzoziemca typu A spoczywa na pracodawcy. Aby uzyskać zezwolenie typ A, muszą zostać spełnione określone warunki:
- wysokość wynagrodzenia cudzoziemca, określona w umowie, nie może być niższa od wynagrodzenia pracowników wykonujących podobną pracę na podobnym stanowisku;
- wysokość miesięcznego wynagrodzenia cudzoziemca nie może być niższa niż wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego przepisami;
- musi zostać przeprowadzony tak zwany test rynku pracy, tzn. że pracodawca musi posiadać zaświadczenie o braku możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych pracodawcy w oparciu o rejestry bezrobotnych i poszukujących pracy.
Legalizacja zatrudnienia jest procesem czasochłonnym. Jeśli więc chcesz uzyskać zezwolenie typ a w Katowicach, Żorach lub Rybiku, zgłoś się do BT International!
Zadzwoń do nas:
ОБСЛУГОВУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЮ:
E-mail:
Zezwolenie typ A – Śląsk: Rybnik, Żory, Katowice – zrobimy to za Ciebie!
Pracodawca zatrudniający cudzoziemca może udzielić pełnomocnictwa – co oznacza, że większość formalności będziemy mogli załatwić w Twoim imieniu!
To oszczędność czasu i pewność, iż nie zostaną pominięte żadne dokumenty, które należy dołączyć do wniosku. To ważne, ponieważ cała procedura uzyskania zezwolenia może trwać od 30 dni do nawet 2 miesięcy od chwili złożenia wniosku o zezwolenie na pracę typu A.
Pamiętaj, że cudzoziemiec może rozpocząć pracę dopiero w chwili, gdy wszystkie formalności związane z legalizacją zatrudnienia zostaną dopełnione.
Jeśli zależy Ci na sprawnym uzyskaniu niezbędnych zaświadczeń i pozwoleń, współpraca z BT International jest dla Ciebie doskonałym rozwiązaniem!